Faire -5 phrases avec ces/ses.
-5 phrases avec a/à.
-5 phrases avec son/sont.
28/11/2009
Devoirs CM1 pour le vendredi 4 décembre.
Conjuguer les verbes : être, avoir, finir et faire au présent de l'indicatif.
Devoirs CE2 pour le vendredi 4 décembre
Conjuguer les verbes : être, avoir, manger, dormir au présent de l'indicatif.
Devoirs CE1 pour le vendredi 4 décembre
Vocabulaire à apprendre : une oie, un oiseau, un éléphant,une mouette, un corbeau, un garçon, des parents, des lapins, une semaine, une somme, un hôpital, une montagne, un hiver, une balançoire.
24/11/2009
França : montanhas, flumes e vilas grandas.
Las montanhas :
Alps
Pirenèus
Jura
Vòjas
massís septentrional
Los flumes e las vilas :
Garona : Tolosa e Bordèu.
Sèina : Paris.
Ròse : Lion e Marsèlha.
Lèira.
Rin.
Alps
Pirenèus
Jura
Vòjas
massís septentrional
Los flumes e las vilas :
Garona : Tolosa e Bordèu.
Sèina : Paris.
Ròse : Lion e Marsèlha.
Lèira.
Rin.
frasa clau 10 : E cric e crac, los caps son tombats e se sèm anatz.
Lo passat compausat.
Soi estat - sès estat - es estat - sèm estats - sètz estats - son estats.
Ai agut - as agut - a agut - avèm agut - avètz agut - an agut.
Ai manjat - as manjat - a manjat - avèm manjat - avètz manjat - an manjat.
Ai legit - as legit - a legit - avèm legit - avètz legit - an legit.
Ai pogut - as pogut - a pogut - avèm pogut - avètz pogut - an pogut.
Soi estat - sès estat - es estat - sèm estats - sètz estats - son estats.
Ai agut - as agut - a agut - avèm agut - avètz agut - an agut.
Ai manjat - as manjat - a manjat - avèm manjat - avètz manjat - an manjat.
Ai legit - as legit - a legit - avèm legit - avètz legit - an legit.
Ai pogut - as pogut - a pogut - avèm pogut - avètz pogut - an pogut.
Tèxt causit n°10 : Los reies.
Un rei aviá tuat un paisan.
Un autre aviá tuat un moisset.
Un rei aviá tuat una mosca
e se faguèron totes tuar amb ...
la guilhotina.
E cric e crac, los caps son tombats
e se sèm anatz.
Liès e la classa de cicle 3.
Un autre aviá tuat un moisset.
Un rei aviá tuat una mosca
e se faguèron totes tuar amb ...
la guilhotina.
E cric e crac, los caps son tombats
e se sèm anatz.
Liès e la classa de cicle 3.
23/11/2009
Lo boièr.
Quand lo boièr ven de laurar
Planta son agulhada AEIOU
Son pas es lord son front es dur
Mas son regard raiona AEIOU
Car sos granièrs son plen de blat
Sos estables son riches AEIOU
A l'entorn del se son preissats
Sos enfants e sa femna AEIOU
E sus la taula tot es prest
Al pòt fuma la sopa AEIOU
Alara traça una crotz
Sus lo bèl pan que copa AEIOU
Tradicional.
Planta son agulhada AEIOU
Son pas es lord son front es dur
Mas son regard raiona AEIOU
Car sos granièrs son plen de blat
Sos estables son riches AEIOU
A l'entorn del se son preissats
Sos enfants e sa femna AEIOU
E sus la taula tot es prest
Al pòt fuma la sopa AEIOU
Alara traça una crotz
Sus lo bèl pan que copa AEIOU
Tradicional.
19/11/2009
Tèxte causit n°9 : La succession.
Un còp èra un trobador cantèt al rei :
- Se me donas ton reialme seràs campion.
Mas lo rei èra caput alara cridèt :
- non !
E lo trobador diguèt :
- Se refusas, moriràs.
Lo rei s'enferoniguèt, mas l'endeman lo rei moriguèt.
Alara lo trobador venguèt rei a sa plaça.
La poesia aviá ganhat.
Aquim e la classa de cicle 3.
- Se me donas ton reialme seràs campion.
Mas lo rei èra caput alara cridèt :
- non !
E lo trobador diguèt :
- Se refusas, moriràs.
Lo rei s'enferoniguèt, mas l'endeman lo rei moriguèt.
Alara lo trobador venguèt rei a sa plaça.
La poesia aviá ganhat.
Aquim e la classa de cicle 3.
poesia n°8 : Canson de Guilhèm IX.
Canso.
Ab la dolchor del temps novel
Foillo libosc, e li aucel
Chanton chascus en lor lati
Segon lo vers del novel chan ;
Adonc esta ben c'om s'aisi
D'acho don hom a pus talan.
De lai don pus m'es bon e bel
Non vei messager ni sagel,
Per que mos cors non dorm ni ri,
Ni no m'aus traire adenan
Tro que sacha ben de la fi
S'el'es aissi com eu deman.
La nostr'amor vai enaissi
Com la branca de l'albespi
Qu'esta sobre l'arbre en treman,
La nuoit, a la ploja ez al gel,
Tro l'endeman, que-l sols s'espan
Pel las fueillas verz e-l ramel.
Enquer me menbra d'un maiti
que nos fezem de guerra fi,
E que-m donet un don tan gran,
Sa drudari'e son anel :
Enquer me lais Dieus viure tan
C'aja mas manz soz so mantel !
Qu'eu non ai soing d'estraing lati
Que-m parta de mon Bon Vezi ;
Qu'eu sai de paraulas com van
Ab un breu sermon que s'espel ;
Que tal se van d'amor gaban,
Nos n'avem la pessa e-l cotel.
Guilhèm IX duc d'Aquitània.
Ab la dolchor del temps novel
Foillo libosc, e li aucel
Chanton chascus en lor lati
Segon lo vers del novel chan ;
Adonc esta ben c'om s'aisi
D'acho don hom a pus talan.
De lai don pus m'es bon e bel
Non vei messager ni sagel,
Per que mos cors non dorm ni ri,
Ni no m'aus traire adenan
Tro que sacha ben de la fi
S'el'es aissi com eu deman.
La nostr'amor vai enaissi
Com la branca de l'albespi
Qu'esta sobre l'arbre en treman,
La nuoit, a la ploja ez al gel,
Tro l'endeman, que-l sols s'espan
Pel las fueillas verz e-l ramel.
Enquer me menbra d'un maiti
que nos fezem de guerra fi,
E que-m donet un don tan gran,
Sa drudari'e son anel :
Enquer me lais Dieus viure tan
C'aja mas manz soz so mantel !
Qu'eu non ai soing d'estraing lati
Que-m parta de mon Bon Vezi ;
Qu'eu sai de paraulas com van
Ab un breu sermon que s'espel ;
Que tal se van d'amor gaban,
Nos n'avem la pessa e-l cotel.
Guilhèm IX duc d'Aquitània.
frasa clau 8 : Un jorn tres chins trapèron un arbre qu'èra vivent, mas los tres chins lo sabián pas.
frasa clau 8 : Un jorn tres chins trapèron un arbre qu'èra vivent, mas los tres chins lo sabián pas.
La negacion.
Per exprimir la negacion sufís d'apondre « pas » aprèp lo vèrb.
Ex : Vau ganhar los oceans. (fòrma afirmativa)
Vau pas ganhar los oceans. (fòrma negativa)
Existís de nivèls de gradacion per exprimir la negacion.
Pas gaire
Pas mai
Pas brica
Pas jamai
Tanpauc
Tarnagàs aima pas lo chocolat ; ièu tampauc.
La negacion.
Per exprimir la negacion sufís d'apondre « pas » aprèp lo vèrb.
Ex : Vau ganhar los oceans. (fòrma afirmativa)
Vau pas ganhar los oceans. (fòrma negativa)
Existís de nivèls de gradacion per exprimir la negacion.
Pas gaire
Pas mai
Pas brica
Pas jamai
Tanpauc
Tarnagàs aima pas lo chocolat ; ièu tampauc.
14/11/2009
Devoirs CE2 pour le vendredi 20 novembre 2009
Vocabulaire à apprendre :
Une panthère, une épée, une chèvre, une paille, une feuille, un écureuil, une grenouille, un fauteuil, une abeille, une jambe, une forêt, un travail.
Une panthère, une épée, une chèvre, une paille, une feuille, un écureuil, une grenouille, un fauteuil, une abeille, une jambe, une forêt, un travail.
Devoirs CM1-CM2 pour le vendredi 20 novembre 2009
Expression écrite : Se présenter physiquement et donner des traits de son caractère.
Faire attention à l'orthographe et à l'écriture.
Faire attention à l'orthographe et à l'écriture.
11/11/2009
Tèxt causit n°8 : L'arbre e los tres chins.
Un jorn, tres chins trapèron un arbre qu'èra vivent, mas los tres chins lo sabián pas !
Alara lo primièr chin diguèt als dosen e tresen :
Imaginatz qu'es vivent, l'arbre...
L'arbre respondèt :
- Mas ? Mas ! Soi vivent !
Los tres chins tressautèron e diguèron :
- A ! Mas l'arbre es vivent ! Aaa !
L'arbre los rassegurèt :
- soi gent. Cossí vos sonatz ?
Los chins respondèron :
- Me soni Lopa e ai nòu ans.
- M'apèli Ianis e ai uèch ans e mièg.
- Me dison Pabla ai uèch ans e mièg tanben.
- E ieu me soni Dina e ai cinc ans, diguèt l'arbre, doncas soi encara un arbrilhon.
Cinc ans aprèp... Ianis e Pabla avián tretze ans e mièg, Lopa aviá catòrze ans e Dina èra pas mai un arbrilhon mas un arbre car aviá dètz ans e mièg !
Encara cinc ans aprèp... Ianis e Pabla aguèron dètz e uèch ans e mièg, Lopa aguèt dètz e nòu ans e Dina festejèt sos quinze ans. Per Dina èra temps d'aver un ostal...
Los chins ne crompèron un a 10 000 €.
Defòra i aviá una piscina, un òrt grand e una armari per l'arbre Dina.
Dins l'ostal i aviá una cambra de tres lièches e una cosina del refregidor e de las armaris comols de noiridura.
Mas quand l'arbre se volguèt passejar, poguèt pas ! Urosament res arrestava pas los quatre amics...
Los tres chins metèron l'arbre dins una grasala de las bèlas en fusta e amb de rodetas.
Quand l'installacion foguèt acabada, visquèron uroses.
E patatin e patatan lo conte es clavat e las idèas s'en van...
Ianis e la classa de Cicle 3.
Alara lo primièr chin diguèt als dosen e tresen :
Imaginatz qu'es vivent, l'arbre...
L'arbre respondèt :
- Mas ? Mas ! Soi vivent !
Los tres chins tressautèron e diguèron :
- A ! Mas l'arbre es vivent ! Aaa !
L'arbre los rassegurèt :
- soi gent. Cossí vos sonatz ?
Los chins respondèron :
- Me soni Lopa e ai nòu ans.
- M'apèli Ianis e ai uèch ans e mièg.
- Me dison Pabla ai uèch ans e mièg tanben.
- E ieu me soni Dina e ai cinc ans, diguèt l'arbre, doncas soi encara un arbrilhon.
Cinc ans aprèp... Ianis e Pabla avián tretze ans e mièg, Lopa aviá catòrze ans e Dina èra pas mai un arbrilhon mas un arbre car aviá dètz ans e mièg !
Encara cinc ans aprèp... Ianis e Pabla aguèron dètz e uèch ans e mièg, Lopa aguèt dètz e nòu ans e Dina festejèt sos quinze ans. Per Dina èra temps d'aver un ostal...
Los chins ne crompèron un a 10 000 €.
Defòra i aviá una piscina, un òrt grand e una armari per l'arbre Dina.
Dins l'ostal i aviá una cambra de tres lièches e una cosina del refregidor e de las armaris comols de noiridura.
Mas quand l'arbre se volguèt passejar, poguèt pas ! Urosament res arrestava pas los quatre amics...
Los tres chins metèron l'arbre dins una grasala de las bèlas en fusta e amb de rodetas.
Quand l'installacion foguèt acabada, visquèron uroses.
E patatin e patatan lo conte es clavat e las idèas s'en van...
Ianis e la classa de Cicle 3.
09/11/2009
Poesia n° 7 : La jòia.
Metrai ma jòia dins la charn.
N'auvirai pas una autra paraula.
Dins lo pan que sauta dau forn, lo laite fresche,
dins la chastanha que fuma quand levan lo coberton de l'ola.
Aquí metrai ma jòia.
Minjarai tots los jorns la frucha de sason,
me chaufarai davant lo fuèc de flamba mai de cendre.
Durmirai coma òm duèrm au liech de chavre e de pluma.
Aprendrai a marchar d'un pè, de l'autre, e parlarai sens me preissar de tota chausa bona a dire.
Essaiarai l'alen, que va, que ven, gostarai l'aire a plena gòrja,
e la vita que chanta au fons dau cors.
Aquí metrai ma melhora joia.
Marcela Delpastre.
N'auvirai pas una autra paraula.
Dins lo pan que sauta dau forn, lo laite fresche,
dins la chastanha que fuma quand levan lo coberton de l'ola.
Aquí metrai ma jòia.
Minjarai tots los jorns la frucha de sason,
me chaufarai davant lo fuèc de flamba mai de cendre.
Durmirai coma òm duèrm au liech de chavre e de pluma.
Aprendrai a marchar d'un pè, de l'autre, e parlarai sens me preissar de tota chausa bona a dire.
Essaiarai l'alen, que va, que ven, gostarai l'aire a plena gòrja,
e la vita que chanta au fons dau cors.
Aquí metrai ma melhora joia.
Marcela Delpastre.
7- Òm deviá anar al circ, mas dins los escalièrs me copèri la clavicula.
Natura dels mots :
Òm: pronom personal, tresena persona del singular.
Deviá: vèrb dever (3èn grop) conjugat al l'imperfach, 3èna persona del singular.
Anar: vèrb anar (1er grop) a l'infinitiu.
Al: article definit contractat (a + lo), masculin singular.
Circ: nom comun, masculin singular.
Mas: conjonccion de coordinacion.
Dins: preposicion.
los: article definit, masculin plural.
Escalièrs: nom comun, masculin plural.
Me: pronom reflectiu, 1èra persona del singular.
Copèri: vèrb copar (1èr grop) conjugat al preterit, 1èra persona del singular.
La: article definit, feminin singular.
Clavicula: nom comun, feminin singular.
Fonccion dels grops de mot :
Òm: sufjècte del vèrb: deviá anar.
Deviá anar: vèrb compausat.
Al circ: complement circonstencial de luòc.
Mas: conjonccion de coordinacion.
Dins los escalièrs: complement circonstencial de luòc.
Me copèri: vèrb pronominal
la clavicula: complement del vèrb: me copèri.
Los pronoms:
Pronoms personals: ieu, tu, el, ela, nosautres, vosautres, eles, elas.
Pronoms reflectius: me, te, se, nos, vos.
Pronoms possessius: lo mèu, lo tèu, lo sèu, nostre, vòstre, lor, lors.
Pronoms demonstratius: aquò, aicò, aquel, aqueste, aquela, aquesta.
Pronoms indefinits: cèrt, cadun, caduna, tot,tota, totes, totas, d'unes, d'unas, qualques...
Pronoms interogatius: qual, quala, quin, quina, quant, quora, cossí, perqué, ont...
Òm: pronom personal, tresena persona del singular.
Deviá: vèrb dever (3èn grop) conjugat al l'imperfach, 3èna persona del singular.
Anar: vèrb anar (1er grop) a l'infinitiu.
Al: article definit contractat (a + lo), masculin singular.
Circ: nom comun, masculin singular.
Mas: conjonccion de coordinacion.
Dins: preposicion.
los: article definit, masculin plural.
Escalièrs: nom comun, masculin plural.
Me: pronom reflectiu, 1èra persona del singular.
Copèri: vèrb copar (1èr grop) conjugat al preterit, 1èra persona del singular.
La: article definit, feminin singular.
Clavicula: nom comun, feminin singular.
Fonccion dels grops de mot :
Òm: sufjècte del vèrb: deviá anar.
Deviá anar: vèrb compausat.
Al circ: complement circonstencial de luòc.
Mas: conjonccion de coordinacion.
Dins los escalièrs: complement circonstencial de luòc.
Me copèri: vèrb pronominal
la clavicula: complement del vèrb: me copèri.
Los pronoms:
Pronoms personals: ieu, tu, el, ela, nosautres, vosautres, eles, elas.
Pronoms reflectius: me, te, se, nos, vos.
Pronoms possessius: lo mèu, lo tèu, lo sèu, nostre, vòstre, lor, lors.
Pronoms demonstratius: aquò, aicò, aquel, aqueste, aquela, aquesta.
Pronoms indefinits: cèrt, cadun, caduna, tot,tota, totes, totas, d'unes, d'unas, qualques...
Pronoms interogatius: qual, quala, quin, quina, quant, quora, cossí, perqué, ont...
Inscription à :
Articles (Atom)